Strona główna

"My też jesteśmy przyszłością świata"

 

W piątek 18 maja 2012 roku Szkoła Podstawowa imienia Jana Pawła II w Wojcieszycach obchodziła swoje święto. Na dzień ten bowiem zaplanowano podsumowanie realizowanego ze środków unijnych od 01 września 2010 roku projektu „My też jesteśmy przyszłością świata”. W odświętnie udekorowanej świetlicy wiejskiej zebrali się uczniowie, nauczyciele, rodzice, zaproszeni goście i społeczność lokalna, aby wspólnie ocenić te dwa lata działalności. Uroczystość tradycyjnie rozpoczęła się od odśpiewania hymnu szkoły, a warto podkreślić, że był to też dzień urodzin Jana Pawła II. Był też hymn Unii Europejskiej, sztandar szkolny, przemarsz- zorganizowany na wzór imprez sportowych - nauczycieli prowadzących zajęcia projektowe, prezentacja multimedialna, wystaw prac uczniowskich, gazetka szkolna i foto-książka wydana z tej okazji, przemówienia i podziękowania. Każdy uczestnik biorący udział w działaniach projektowych otrzymał certyfikat.  W części artystycznej uczniowie przedstawili swoje osiągnięcia i umiejętności. Zebrani wysoko ocenili popisy teatralne, zarówno te w języku polskim, jak i angielskim. Podobały się też tańce i popisy wokalne. A na zakończenie na wszystkich czekał poczęstunek…. Szkoda, że to już koniec.

 

W sobotę 21 kwietnia 2012 roku grupa 20 uczniów z klas III-VI w ramach projektu „My też jesteśmy przyszłością świata” pojechała na wycieczkę do Wałbrzycha. Najpierw zwiedziliśmy zamek Książ, w którym największy zachwyt wzbudziła sala Maksymiliana. Podobały nam się też tajne przejścia oraz tajemnicza ściana, której dotknięcie prawą ręką gwarantuje w przyszłości pieniądze a lewą –miłość. Następnie udaliśmy się do ExploraParku na wykład „Mozaiki i parkietaże”, dzięki któremu zrozumieliśmy tajniki wielkiej matematyki. Mieliśmy możliwość wykazać się swoimi umiejętnościami logicznego myślenia spędzając czas przy licznych grach edukacyjnych. Mimo niesprzyjającej aury, humory wszystkim dopisały, a zakupione podczas wycieczki pamiątki będą przywoływały ten ciekawie spędzony czas.

Uczniowie z klas IV-VI w dniu 24 marca 2012 roku wzięli udział w warsztatach w Centrum Edukacji Ekologicznej w Szklarskiej Porębie. Celem zajęć było poznanie przez dzieci flory i fauny Karkonoszy. Zajęcia odbyły się w terenie, gdzie dzieci w praktyczny sposób wyznaczały kierunki świata i dowiedziały się o dokarmianiu zwierząt. Druga część zajęć miała formę warsztatów plastycznych. Dzieci badały także próbki porostów i dyskutowały na temat zagadnień związanych z ochroną przyrody w naszym regionie.

Święta przed świętami

 Wojcieszyce w nastrój Świąt Bożego Narodzenia wkroczyły już 17 grudnia, bowiem w tę właśnie sobotę w Szkole Podstawowej imienia Jana Pawła II zorganizowano kiermasz świąteczny. W przepięknie udekorowanej świetlicy wiejskiej zebrali się wszyscy uczniowie, nauczyciele, rodzice, zaproszeni goście oraz mieszkańcy wsi, aby wspólnie świętować zbliżające się Boże Narodzenie. Uczniowie zaprezentowali humorystyczny spektakl teatralny zatytułowany „Co odmieniło naszą klasę?, w którym Anioł z Diabłem rywalizowali o „dusze” dzieci.  Było też wspólne śpiewanie kolęd i pastorałek, zarówno w języku polskim, angielskim i niemieckim. Można było zakupić stroiki, kartki i ozdoby świąteczne oraz smakowite wypieki, napić się kawy, czy herbaty i w gronie przyjaciół miło spędzić sobotnie popołudnie

19 listopada 20 uczniów z klas IV-VI wzięło udział w wyjeździe studyjnym do Wrocławia. Pierwszym etapem naszego pobytu w stolicy Dolnego Śląska była wizyta w Muzeum Panoramy Racławickiej. Byliśmy tam pierwszy raz i panorama wywarła na nas ogromne wrażenie. Realistycznie przedstawione sceny batalistyczne, wielkość samego dzieła i jego przestrzenność wzbudziły niesamowity zachwyt. Wielu zastanawiało się, gdzie kończy się szafarz, a zaczyna obraz. Urzeczeni słuchaliśmy pani przewodnik, która opowiadała o historii tego największego w Polsce płótna. Następnie udaliśmy się na lekcję edukacyjną do Muzeum Narodowego, gdzie poznaliśmy najciekawsze eksponaty sztuki śląskiej. Szczególnie podobał nam się „mechaniczny” portret, zainteresowanych tematem odsyłamy do muzeum. Małym wytchnieniem w naszej wędrówce po Wrocławiu był seans pt.”Przygody Tintina”, oczywiście w wersji 3D, ale bez popcornu. Z braku czasu nie zdążyliśmy zaopatrzyć się w ten „kinowy pokarm”, za to później bardzo smakowały nam zabrane z domu kanapki. Potem udaliśmy się do TVP w „magiczną wyprawę po świecie telewizji”. Zwiedziliśmy telewizyjne muzeum oraz pomieszczenia, w których realizowane są aktualne programy. Porozmawialiśmy też o języku massmediów. Dla wielu z nas była to pierwsza wizyta w Telewizji. Pełni wrażeń pojechaliśmy na obiadokolację do ulubionej młodzieżowej restauracji i tam największą popularnością cieszyły się „niezdrowe” dania. Jemy je jednak tylko podczas wyjazdów i wycieczek studyjnych, więc na pewno nam nie zaszkodzą. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do obejrzenia zdjęć z naszej wycieczki.

 

W dniu 15 października 2011 roku uczniowie z klas IV-VI wzięli udział w wyjeździe studyjnym do zamku Czocha. Celem wycieczki było poznanie walorów historycznych i turystycznych naszego regionu, a także wykorzystanie zdobytych w ten sposób wiadomości do przygotowania prac literackich. Uczniowie w trakcie zwiedzania zamku uzyskali wiedzę dotyczącą historii tej budowli oraz jej wykorzystania w czasach współczesnych, szczególnie przez polskich filmowców. Poznali także legendę o Białej Damie straszącej w zamkowych komnatach. Niektórych zafascynowało Muzeum Podzamcza ze świetnie wyposażoną salą tortur, zwłaszcza że oprowadzający grupę przewodnik obalał mity związane ze średniowieczem a dotyczące postaci kata. Była to niezwykła lekcja historii i wiedzy o regionie. Korzystając z pięknej słonecznej pogody nad brzegiem przepływającej nieopodal rzeki Kwisy rozpaliliśmy ognisko i delektowaliśmy się upieczonymi kiełbaskami. Niektórzy z pomocą zakupionych w zamku pamiątek, czyli drewnianych mieczy próbowali wskrzesić dawne zwyczaje i zorganizować turniej rycerski.

 

 

16 września - 20 uczniów z klas IV-VI wzięło udział w wyjeździe studyjnym do Pławnej. Zwiedzili oni Zamek Legend Śląskich, gdzie mieli możliwość animowania lalek teatralnych. W średniowiecznym grodzie strzelali z łuku, a także uczestniczyli w zajęciach w pracowni litografii, ceramiki i kowalstwa. Najbardziej podobały im się warsztaty teatru ulicznego i występy w maskach. Wyjazd ten także został zorganizowany ze środków unijnych w ramach realizacji projektu „My też jesteśmy przyszłością świata”.

 

 

W dniach 01 - 05 lipca 2011 roku 20 uczniów uczestniczyło w „żywej lekcji historii i wiedzy o społeczeństwie”. Zwiedzili oni Muzeum Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli, pałac w Wilanowie, pałac na wodzie, czyli Łazienki, Muzeum Powstania Warszawskiego, Zamek Królewski, Muzeum Techniki, gmach TVP. Obejrzeli Grób Nieznanego Żołnierza i zmianę warty, widok z tarasu Pałacu Kultury i Nauki, Stare Miasto, ogrody na dachu Biblioteki Uniwersyteckiej. Wzięli udział w zajęciach edukacyjnych w Centrum Nauki „Kopernik”, gdzie niesamowite wrażenia wywarł na wszystkich seans w Planetarium. Podczas zwiedzania gmachu Sejmu zawarli znajomość z posłem Januszem Piechocińskim. Był też czas na rozrywkę, czyli zabawę w kręgielni, dwa pobyty na krytej pływalni, seans w kinie 5D oraz szaleństwo zakupów w Centrum Handlowym Złote Tarasy. Wycieczka była bardzo atrakcyjna i jak twierdzą sami uczniowie, nigdy o niej nie zapomną.

 

2011-06-20 WYCIECZKA DO CHROMCA

„Szumi las

                       Ma czas” (Jan Sztaudynger)

Autobus ruszył z impetem a my podekscytowani przed tym, co nas czeka, aż wstrzymaliśmy oddech!!! Szczęśliwie dojechaliśmy do leśniczówki Koła Łowieckiego „Jeleń” w Chromcu.

Przywitał nas leśnik pan Stanisław Gmyrek. Oprowadził nas po leśniczówce i interesująco opowiadał o zbiorach i eksponatach zgromadzonych przez koło. Ciekawe były okazy ptaków, zwierząt drapieżnych, trofea myśliwskie czy wnyki znalezione w lesie.

Po lekcji przyrody wybraliśmy się do lasu, aby przejść się ścieżką ekologiczną. Tam to dopiero była zabawa!!!! Szukaliśmy różnych gatunków drzew liściastych i iglastych oraz podglądaliśmy życie leśnych zwierząt. Liczyliśmy dziuple dzięcioła i zbieraliśmy szyszki. Żeby przeprawić się przez most rzeki Kamienicy musieliśmy trafić szyszką w drzewo.

Z uwagą spoglądaliśmy na paśnik i ślady saren i jeleni.  Na okazałej łące robiliśmy eksperyment z rośliną pachnącą rosołem. Pan leśnik zadawał nam zagadki, a my staraliśmy się je odgadnąć. W nagrodę każdy z nas otrzymał broszury o lesie.

Na koniec przygotowano nam pyszne kiełbaski z grilla. Udało nam się je zjeść przed deszczem. Z tej wycieczki zapamiętamy złotą myśl Jana Sztaudyngera:

„Wycięty las

Szumi już tylko w nas”.

Nie chcemy, żeby tak się  stało, my będziemy chronić przyrodę i przestrzegać

 03 czerwca 2011 roku w naszej szkole odbył się Festiwal Nauki współfinansowany przez Unię Europejską. Uczniowie zaprezentowali swoje umiejętności nabyte podczas całorocznych zajęć realizowanych w ramach projektu „My też jesteśmy przyszłością świata”. Można było obejrzeć wystawę poświęconą zajęciom projektowym, w tym zdjęcia, plakaty, prace plastyczne i techniczne oraz albumy wykonane przez uczniów.

W tym dniu obchodziliśmy też Dzień Dziecka, a tradycją szkoły jest, że wtedy właśnie wręczamy uczniom nagrody za szkolne konkursy przeprowadzone w ciągu całego roku. Wszystkim wyróżnionym gratulujemy. Każda klasa wzięła udział w mini liście przebojów i różnych konkurencjach sportowych. Aby zregenerować nadwątlone rozgrywkami sportowymi siły, można było posilić się pączkami sponsorowanymi przez Radę Rodziców oraz grillowanym kiełbaskami ufundowanymi przez Unię Europejską.

W tym roku pogoda dopisała, więc wszyscy doskonale się bawili. Na zakończenie imprezy każda klasa otrzymała słodka niespodziankę.

Wywiad koła europejskiego z z Panią Jolantą  Kuczewską – Przewodniczącą Rady Gminy – Stara Kamienica i byłą Panią Dyrektor

 

Wycieczka do Jeleniej Góry 

W sobotę - 26 marca - uczniowie z wojcieszyckiej szkoły wybrali się na wycieczkę do Jeleniej Góry. Wycieczka choć niedaleka, ale okazała się bardzo interesująca. Pierwszym etapem było zwiedzanie Książnicy Karkonoskiej. Uczniowie obejrzeli nowoczesny magazyn biblioteki, czytelnie, wypożyczalnie, salę kinową, gdzie zaprezentowano film o odkrywcach i wynalazcach. Niesamowitą atrakcję stanowiły jednak książki - bardzo nietypowe i ciekawe. Następnie wszyscy udali się do Teatru Animacji na zajęcia edukacyjne prowadzone przez aktorkę. Uczniowie próbowali animować kukły teatralne, przymierzali kostiumy oraz tworzyli krótkie scenki. Obejrzeli także nową część teatru oraz remontowaną scenę i widownię. Ostatnim etapem wycieczki było spotkanie z Wolończykiem, który oprowadził po kowarskich sztolniach i opowiedział historię tego miejsca. Wszyscy uczestnicy wycieczki stwierdzili, że była to niezwykle ciekawie spędzona sobota.

21 grudnia 2010 roku odbył się w Szkole Podstawowej imienia Jana Pawła II w Wojcieszycach Festyn Bożonarodzeniowy „Żyję dla innych”. W świątecznie udekorowanej sali zebrali się uczniowie, nauczyciele, rodzice, mieszkańcy wsi i zaproszeni goście, aby wspólnie spędzić ten zimowy wieczór. Swoje umiejętności zaprezentowali uczniowie z koła teatralnego, którzy wraz z zespołem wokalnym przedstawili widowisko poetycko-muzyczne „Tajemniczy wieczór”. Byli też kolędnicy z życzeniami i wspólne śpiewanie kolęd oraz dzielenie się opłatkiem. W tym roku współorganizatorem imprezy była Unia Europejska, gdyż podczas tej uroczystości szkoła podsumowywała pierwszy etap realizacji projektu unijnego „My też jesteśmy przyszłością świata”. Wszyscy zebrani obejrzeli prezentację multimedialną dokumentującą realizację działań w ramach projektu. Uczniowie przedstawili też prezentację multimedialną dotyczącą zwyczajów świątecznych na świecie. Każda klasa wykonała plakat na temat Świąt Bożego Narodzenia w wylosowanym przez siebie kraju europejskim, a rodzice przygotowali charakterystyczną dla danego regionu potrawę.

Degustacja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Z tej okazji uczniowie wydali również kolejny numer gazetki szkolnej, w której przedstawili swoje dotychczasowe osiągnięcia.

Wieczór upłynął w miłej, serdecznej i świątecznej atmosferze.

W celu realizacji zadania - stymulowanie rozwoju uczniów - utworzono KLUB MŁODYCH NAUKOWCÓW, w ramach którego prowadzone są od 01 października 2010 roku następujące dodatkowe zajęcia edukacyjne (koła zainteresowań:

- koło matematyczne „Nie tylko dla orłów” (w zajęciach uczestniczy 16 uczniów - 8 dziewcząt i 8 chłopców): tematyka dotyczyła układania równań liczbowych w systemie rzymskim, różnicy symetrycznej, symetryzacji Steinera, rozwiązywania kwadratów magicznych oraz rebusów matematycznych, rozwiązywania zadań dotyczących trójkąta Pascala i symbolu Newtona, a także przygotowania uczniów do konkursów matematycznych.

Na potrzeby koła zakupiono wielokątne klocki konstrukcyjne, gry edukacyjne, programy komputerowe, książki oraz przybory piśmiennicze,

- koło europejskie „Razem w Europie” (w zajęciach uczestniczy 12 uczniów – 3 dziewczęta i 9 chłopców): tematyka dotyczyła głównie zagadnień związanych z pochodzeniem Europy, państw europejskich i ich stolic, religii i języków ludów europejskich, przyrody i klimatu tego kontynentu, uczniowie poznawali mity i wierzenia starożytnych Greków. Na potrzeby koła zakupiono książki o tematyce europejskiej, gry dydaktyczne, atlasy historyczne oraz materiały papiernicze,

- koło informatyczne „Z komputerem na ty” (w zajęciach uczestniczy 20 uczniów – 9 dziewcząt i 11 chłopców): tematyka dotyczyła zasad pracy z komputerem i regulaminu pracowni komputerowej, elementów składowych zestawu komputerowego, programów kompresujących i archiwizujących, programów narzędziowych, tworzenia katalogów, poznania struktury programu Power Point, tworzenia koncepcji graficznych oraz prostych prezentacji multimedialnych. Na potrzeby koła zakupiono pamięci przenośne pendrivy, programy komputerowe, płyt CD, toner, tusz i papier do drukarek,

- koło polonistyczne „Umiem się zaprezentować” (w zajęciach uczestniczy 12 uczniów – 6 dziewcząt i 6 chłopców): tematyka dotyczyła głównie poznawania różnych źródeł informacji, historii pisma i książki, wielkich ksiąg ludzkości, edukacji teatralnej, filmowej i telewizyjnej, redagowania charakterystyki, sprawozdania i notatki, przygotowywania i wydawania gazetki szkolnej.

Na potrzeby koła zakupiono plansze interaktywne, programy multimedialne, publikacje książkowe, antyramę oraz materiały papiernicze i szkolne,

- koło języka angielskiego „Mały poliglota” (w zajęciach uczestniczy 20 uczniów – 10 dziewcząt i 10 chłopców): zajęcia dotyczyły głównie nauki słownictwa związanego z prezentacją siebie i swojej rodziny, opisywania wyglądu, tradycji świątecznych w krajach anglosaskich, określeń związanych z czasem oraz nauczania piosenek w języku angielskim. Na potrzeby  koła  zakupiono  podręcznik i  zestaw   płyt,  karty  i słowniki obrazkowe, słowniki angielsko-polskie, planszowe gry dydaktyczne oraz materiały papiernicze i szkolne.

 

Utworzono AKADEMIĘ KREATYWNOŚCI, w ramach którego prowadzone są od 01 października 2010 roku następujące dodatkowe zajęcia edukacyjne (koła zainteresowań), w zajęciach uczestniczy 30 uczniów – 14 dziewcząt i 16 chłopców:

Zajęcia sportowe:

- nauka pływania: odbyło się 10 godzin zajęć na basenie, które miały na celu głównie oswajanie z wodą w formie ćwiczeń i zabaw, utrzymywanie się na wodzie oraz ćwiczenie wdechów do wody,

- narty biegowe: odbyły się 2 godziny zajęć, podczas których uczniowie ćwiczyli podstawy poruszania się na nartach,

Zajęcia plastyczno-techniczne: w ramach zajęć uczniowie wykonywali prace plastyczne dotyczące barw jesieni, podwodnego świata, gwiazdkowej przestrzeni, konstruowali budowle z klocków przestrzennych oraz wykonywali ozdoby świąteczne.

Na potrzeby koła zakupiono materiały plastyczno-techniczne, książki do zajęć, zestawy klocków konstrukcyjnych i zestawy elektroniczne, elementy i materiały do majsterkowania, farby do twarzy, sztalugę, gilotynę do papieru, dodatki dekoracyjne oraz materiały papiernicze i szkolne.

Na potrzeby działań realizowanych w ramach projektu służących podniesieniu jakości pracy szkoły, a tym samym wyrównywaniu szans edukacyjnych uczniów zakupiono:

- tablicę interaktywną, która wykorzystywana jest na wszystkich zajęciach dydaktycznych, uatrakcyjnia naukę i podnosi samoocenę uczniów szkoły,

- aparat fotograficzny służy dokumentowaniu życia szkoły i jest narzędziem dydaktycznym przy wydawaniu gazetki szkolnej i tworzeniu strony internetowej szkoły,

- pamięci przenośne,

- dyktafon wykorzystywany jest głównie przy nauce języka angielskiego, redagowaniu gazetki szkolnej- wywiady oraz przy tworzeniu prezentacji i wystąpień uczniowskich,

- mikroporyt – przeznaczone do prowadzenia uroczystości szkolnych, występów scenicznych, prezentacji uczniowskich,

- telewizor i odtwarzacz DVD wykorzystywany w pracy dydaktycznej przez wszystkich uczniów do odtwarzania i prezentowania wykonanych przez nich prac (prezentacje, filmy, zdjęcia)

- magnetofony - podstawowa pomoc dydaktyczna, zwłaszcza przy nauce języków obcych oraz podczas innych zajęć edukacyjnych,

- narty biegowe zakupione na potrzeby zajęć sportowych w ramach Akademii Kreatywności wykorzystywane będą do prowadzenia zajęć także na lekcjach wychowania fizycznego i dodatkowych zajęć rekreacyjnych.

 

W ramach zadania – działania wspomagające rozwój uczniów - prowadzone są od  01 października 2010 roku następujące dodatkowe zajęcia edukacyjne:

- zajęcia terapeutyczne Ortograffiti dla klas II-III (w zajęciach uczestniczy 9 uczniów – 5 dziewcząt i 4 chłopców), uczniowie poznają zasady ortograficzne i ćwiczą poprawną pisownię. Na potrzeby koła zakupiono układanki „Mini Pussy” oraz ćwiczenia do zajęć oraz materiały papiernicze,

- zajęcia terapeutyczne Ortograffiti dla klas IV-VI (w zajęciach uczestniczy 8 uczniów – 5 dziewcząt i 4 chłopców): uczniowie poznają reguły ortograficzne oraz ćwiczą poprawna pisownię. Na potrzeby koła zakupiono zestawy ćwiczeń do zajęć, programy multimedialne, planszowe gry dydaktyczne, publikacje książkowe i ćwiczeniowe oraz materiały papiernicze i  szkolne,

- zajęcia terapii pedagogicznej klas I-III (w zajęciach uczestniczy 5 uczennic): uczniowie wykonują ćwiczenia z zakresu analizy i syntezy wzrokowej, analizy i syntezy słuchowej, orientacji przestrzennej, ćwiczenia usprawniające zręczność manualną oraz umiejętność czytania i pisania. Na potrzeby koła zakupiono materiały plastyczne, gry dydaktyczne, pomoce do logicznego myślenia, pomoce do usprawniania koordynacji ruchowej oraz materiały papiernicze i szkolne,

- zajęcia terapii pedagogicznej klas IV-VI (w zajęciach uczestniczy 5 uczniów): uczniowie doskonalą koncentrację uwagi i koordynację wzrokowo-ruchową, kształcą orientację na schemacie własnego ciała, rozwijają percepcję wzrokową na materiale niewerbalnym, doskonalą umiejętności matematyczne, funkcję wzrokowo-językową. Na potrzeby koła zakupiono ćwiczenia do zajęć, gry edukacyjno-komputerowe, płyty CD z muzyką relaksacyjną oraz materiały papiernicze i szkolne,

- zajęcia z socjoterapii (w zajęciach uczestniczy 8 uczniów – 3 dziewczęta i 5 chłopców): w ramach zajęć dokonano diagnozy grupy, wprowadzono zasady grupowe i ćwiczenia służące ich rozumieniu, przeprowadzono zabawy służące przełamywaniu dystansu i rozwijaniu poczucia bezpieczeństwa i zaufania, ćwiczono też nazywanie, rozróżnianie i rozpoznawanie różnych emocji. Na potrzeby grupy zakupiono magnetofon, sprzęt do ćwiczeń relaksacyjnych oraz materiały papiernicze i szkolne,

- zajęcia indywidualne logopedyczne (w zajęciach uczestniczy 20 uczniów – 6 dziewcząt i 14 chłopców): przeprowadzono diagnozę, prowadzone są ćwiczenia aparatu artykulacyjnego, wywoływanie i utrwalanie głosek, ćwiczenia utrwalające w sylabach, ćwiczenia słuchu fonetycznego, mechaniczne ćwiczenia wydłużające wędzidełka podjęzykowe, ćwiczenia słuchowego różnicowania głosek,

- zajęcia dla klasy 0 „Zanim zostanę pierwszakiem” (w zajęciach uczestniczy 10 uczniów – 5 dziewcząt i 5 chłopców): zajęcia dotyczyły orientacji w schemacie ciała, edukacji matematycznej, ruchowej, przygotowania do nauki czytania i pisania, doskonalenia sprawności manualnych. Na potrzeby koła zakupiono materiały plastyczne, gry planszowe, układanki literowe i sylabowe, klocki przestrzenne, plansze graficzne i panel do pisania.

Wycieczka do Wrocławia

27 listopada zorganizowano wycieczkę do Wrocławia, podczas której uczniowie (20 osób) zwiedzili Instytut Matematyki, gdzie wysłuchali wykładu, trzy osoby wzięły udział w konkursie matematycznym (Alicja Narożna, Lilianna Zielińska, Kamil Pszeniczny). Mieli też możliwość spotkania z wykładowcami matematyki z Uniwersytetu Wrocławskiego oraz laureatami konkursów matematycznych z innych, przede wszystkim wrocławskich szkół podstawowych. Uczniowie obejrzeli seans filmowy w kinie 3D (dla 75% był to pierwszy pobyt w kinie 3D), uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych dotyczących zwyczajów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia, które zorganizowano i przeprowadzono w Muzeum Etnograficznym. Uczyli się wykonywać tradycyjne polskie ozdoby choinkowe oraz uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych dotyczących gwiazd,  żeglarzy  i  odkryć  geograficznych  przeprowadzonych w Czekoladziarni. Poznali także przyprawy z różnych stron świata.

 

22 listopada 2010r. (poniedziałek) odbyło się szkolenie dla nauczycieli w zakresie „Wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie edukacyjnym – praca z użyciem tablicy interaktywnej